El divendres 19 d’octubre vam iniciar el viatge des de Montauban en direcció a Bordeaux. El temps no ens va acompanyar en absolut; el vent bufava fort i va ploure de manera constant.

Tot i les inclemències meteorològiques, des dels primers quilòmetres ja vam poder gaudir dels paisatges de la zona. Ens vam endinsar per la zona vinícola del Medoc on vam adonar-nos que començàvem a estar envoltats de vinyes i Chateaus i vam tenir el plaer de gaudir d’un excel•lent dinar al Relais & Chateaux de Cordeillan en un ambient selecte i agradable. En sortir vam visitar la bodega.

Després de la visita ens vam dirigir a l’hotel Mercure Chateau Chartrons de Bordeaux on passaríem les dues nits. Abans de sopar vam decidir de fer una passejada fins al riu per tenir un primer contacte amb la ciutat, però va durar menys del que haguéssim volgut a causa de la persistent pluja i més de la meitat del grup ja estàvem xops.

L’endemà al matí ens vam dirigir a l’oficina de turisme de Bordeaux, una de les majors ciutats de França per iniciar la visita. Vam poder descobrir una ciutat plena d’encant, edificada amb racionalitat i d’escassa alçada fet que li dóna força amplitud. També vam descobrir un dels ports importants en la història i l’economia francesa.

Anàvem gaudint a poc a poc d’una ciutat que té un important patrimoni arquitectònic del segle XVIII i un centre històric recuperat i adaptat als vianants. I la vam assaborir gràcies a la professionalitat del guia local que ens va documentar sobre tot allò que vèiem. Ja al final del recorregut, el guia ens va acompanyar fins al restaurant “Chez Jean” un local molt agradable, vam fer un bon dinar i una reposada sobretaula. Després a comprar vi, com no podia ser d’una altra manera.

Per la tarda, i sota una intensa pluja, ens vam dirigir a visitar la Duna de Pyla, la més gran d’Europa, amb unes dimensions impressionats i una esplèndida vista sobre l’Oceà Atlàntic. Realment espectacular. El temps ens va fer perillar la visita, encara que gràcies a les inclemències climatològiques vam gaudir d’una sèrie de situacions força divertides amb paraigües del revés, sorra per tot arreu… les fotografies en són un fidel testimoni. Malgrat tot, va valer la pena.

A la nit, i tenint en compte el cansament general, vam fer un sopar al mateix hotel.

El diumenge, i després de l’esmorzar, uns quants “porchistes” van començar la tornada a casa; la resta vam dirigir-nos a Saint Emilion; un poble medieval magnífic. Vam poder recórrer els seus estrets carrerons. I, acompanyats per un guia, vam visitar una espectacular església monolítica subterrània.

El nostre viatge ja arribava al final però ens quedava el dinar al Chateau Troplong-Mondot. Malauradament només el vam poder gaudir dues parelles, però val a dir que va ser un dinar espectacular en un lloc autèntic. Vam gaudir del típic paisatge vinícola de la zona i d’un bonic menjador. L’atenció va ser acurada i la gastronomia sensacional. I sobretot la companyia entranyable, va ser un bon final pel nostre viatge a la ciutat de Bordeaux.